Monday, April 4, 2016

Merry Mandala Monday #10

Hello there, welcome to the 10th Merry Mandala Monday!
Apologies for skipping last Monday's blog post, but we were having a nice holiday on the Spanish island Lanzarote :-)

Well, don't you agree, this mandala is peculiar?? Like I wrote before, I like to experiment with materials, etc. This time I was playing with my so-called Burmester set or French curves. On a grid of auxiliary cirkels and lines I draw several overlapping shapes, The spirals arose during the coloring and eventually they became a kind of snail shells.

And again it was much later, when I realised that my husband and I were thinking about moving into another house... That (still) didn't happen!

Have another creative week!

To move, or not to move?
(2003/02/20)

Hallo daar, welkom bij de 10e Merry Mandala Maandag!
Excuses voor het overslaan van het bericht van afgelopen maandag, maar we waren heerlijk vakantie aan het vieren op het Spaanse eiland Lanzarote :-)

Vind je dit nou niet een vreemd geval?? Ik vertelde al, dat ik graag experimenteer met materialen, enz. Deze keer zat ik wat te spelen met mijn zogenaamde Burmesterset of  'schaatsmallen'. Op een grid van hulpcirkels en -lijnen heb ik wat overlappende vormen omgetrokken. Tijdens het kleuren ontstonden de spiralen en dat werden weer een soort van slakkenhuizen.

En alweer was het pas na een hele poos dat ik me realiseerde, dat mijn man en ik er over dachten om te gaan verhuizen... Dat is er alleen (nog steeds) niet van gekomen!

Ik wens je weer een creatieve week!

No comments:

Post a Comment